Vorige Volgende
  • Ruime speeltuin

Leidschendam - Voorburg

• Uniek klimparcours

Lekker slingeren, klauteren, klimmen en kruipen

• Plezier voor groot en klein

Wordt lid en kom snel langs

Leidschendamse Speeltuin Vereniging

Actualiteiten

Speeltuin gesloten ivm werkzaamheden: activiteiten 4 december gaan wél door

Aanstaande maandag (2 december) begint de gemeente met de werkzaamheden op het voorterrein. De speeltuin zal daarom (in het kader van de veiligheid) voorlopig gesloten zijn. LET OP: het ophalen van de schoentjes en de bingo op 4 december GAAN WEL DOOR! Alleen het clubhuis zal dan geopend zijn. Er kan dan NIET in de speeltuin gespeeld worden. We zullen dan ook uiteraard 4 december geen entree vragen!
Uiteraard laten wij het u weten wanneer we weer open gaan! Houd voor meer informatie en het laatste nieuws ook onze FaceBook-pagina in de gaten.
Alvast bedankt voor uw begrip!

Leidschendamse Speeltuinvereniging vanaf 1 juli rookvrij

Besluit uit de ALV

Tijdens de Algemene Ledenvergadering van 16 april 2019 hebben de leden unaniem gekozen voor het rookvrij maken van de speeltuin. Daarom zal vanaf 1 juli 2019 de speeltuin rookvrij worden gemaakt. Alhoewel dit voorstel ook al in de ALV van 2018 ter sprake is geweest, zal het nu dan ook echt invulling krijgen in dit buitenspeelseizoen 2019 door de aftrap te geven aan de invoering van een rookvrije speeltuin. Het bestuur en de vrijwilligers zullen iedereen vragen die in de speeltuin komen het terrein voortaan rookvrij te houden en zo het goede voorbeeld te geven. Hiermee willen we uw en onze kinderen beschermen tegen de verleiding van roken en het schadelijke meeroken.

Veilig en gezond

Iedereen wil dat kinderen kunnen spelen in een gezonde en veilige omgeving. Daar hoort ook een rookvrije speeltuin bij. Geen gevaar van brandwonden of kinderen die peuken oppakken en in hun mond stoppen. Daarnaast blijkt uit onderzoek dat het zien roken van anderen, kinderen aanzet om later zelf te gaan roken. Kinderen kopiëren namelijk gedrag van anderen.

Wat verandert er bij ons?

Iedereen is en blijft van harte welkom in de speeltuin. Dat geldt natuurlijk ook voor rokers. Wel is het hele speelterrein, terras en kantine van de speeltuin vanaf nu rookvrij. Wij vragen rokers hiermee rekening te houden en niet te roken op het terrein. Bij de garagedeuren, naast de fietsenstalling, waar vrijwel nooit kinderen spelen, zal het nog wel toegestaan zijn om te roken.

Heeft u vragen over dit bericht? Stel deze gerust via info@leidschendamsespeeltuinvereniging.nl.

Waarom betalen niet-leden entree?

Welkom bij de Leidschendamse Speeltuinvereniging. Niet iedereen die bij ons wil komen spelen, wordt lid van onze vereniging. Dat is voor onze vereniging geen enkel probleem, want we willen niemand tot een lidmaatschap verplichten. Echter zijn wij in ons voortbestaan wel volledig afhankelijk van de inkomsten vanuit lidmaatschapscontributies, entreegelden en consumptieopbrengsten. Als vereniging willen wij ook graag voor iedereen een laagdrempelige en aantrekkelijke speelvoorziening zijn en blijven. Daarom vragen wij van elke bezoeker die geen lid is entreegeld à € 2,00 p.p. Jong of oud, valide of minder valide, spelend of niet spelend. Voor iedere bezoeker hebben en onderhouden wij met enkel vrijwilligers voorzieningen waar ook u gebruik van maakt. Of het nu onze kantine, terras, sanitair of speeltoestellen betreft. Het collectiviteitsprincipe waar binnen deze vereniging voor gekozen is, maakt dat wij alle kosten verdelen over alle gebruikers. De vraag waarom ouders, begeleiders, opa's en oma's en verzorgers ook entreegeld wordt gevraagd is daarmee naar ons idee verklaard. Wij zijn absoluut geen commerciële organisatie en wij krijgen geen subsidies. Uiteindelijk komen al onze inkomsten ten bate van nieuwe, uitdagende en veilige (speel-)voorzieningen voor iedere bezoeker.

Overigens kunt u voor €40 per kalenderjaar een gezinslidmaatschap aangaan (ongeacht het aantal kinderen). Wel rekenen wij éénmalig €2,50 inschrijvingsgeld. U kunt ook altijd na afloop van uw éénmalige bezoek aan de bar alsnog een lidmaatschap aangaan, waarbij wij uw dagentree in mindering zullen brengen.

Tot slot zoeken wij altijd nieuwe vrijwilligers die mee willen bouwen aan onze vereniging. Kijkt u ook op eens onze website voor onze exclusieve ledenactiviteiten en verhuurmogelijkheden. www.leidschendamsespeeltuinverening.nl