Over de speeltuin

Over de Leidschendamse Speeltuin Vereniging

Onze speeltuin vind je aan de Rozenlaan 16A in Leidschendam en is al sinds 1955 een
begrip in Leidschendam en omgeving. Onze speeltuin is een plaats voor kinderen om
te spelen en te ontmoeten, maar ook een plek voor leuke activiteiten en evenementen.

Wie zijn wij?

Wij zijn een gezellige buurtspeeltuin met leuke en uitdagende speeltoestellen zoals een groots
klimparcours, een kabelbaan, verschillende schommels en klimtoestellen,
zand- en waterspeelplaatsen, wipkippen, draaimolens en een sportveld voor o.a. basketbal en (straat)voetbal.
Op woensdagen organiseren wij in ons gezellige clubgebouw regelmatig spelletjes- en
knutselmiddagen, bingo en poppenkast- of goochelvoorstellingen. Daarnaast organiseren we
ook disco- en filmavonden en themafeesten zoals met Halloween, Pasen en Sinterklaas en niet
te vergeten het jaarlijks terugkerende zomerfeest. En wist je trouwens dat ons clubgebouw
buiten de normale openingsuren op aanvraag voor leden te huur is?

Lid zijn van de speeltuin heeft ontzettend veel voordelen. Naast dat je gedurende onze openingstijden altijd welkom bent om te komen spelen, organiseren wij regelmatig leuke activiteiten die in veel gevallen alleen voor speeltuinleden toegankelijk zijn. Ben je nog geen lid en wil je graag meedoen met de activiteiten of wil je de speeltuin huren? Kijk dan snel op de pagina Lidmaatschap & Verhuur om lid te worden van onze gezellige speeltuin.

Voor wie is de speeltuin?

Onze speeltuin is een vereniging voor kinderen in de leeftijd tot ongeveer 12 jaar.
Ons doel is kinderen op een veilige en verantwoorde manier te kunnen laten spelen,
ontdekken, ontmoeten en samen te zijn. De speeltuin is een echte vereniging en wordt
gerund door een enthousiaste groep vrijwilligers. Een aantal van die vrijwilligers vormen
het dagelijks bestuur van de speeltuin. Zij komen maandelijks bij elkaar om nieuwe
activiteiten te bedenken, plannen te maken voor nieuwe speeltoestellen en evenementen
voor te bereiden. Zij zijn tevens het aanspreekpunt voor de leden en allerlei instanties.
Zie de wie-is-wie-pagina voor de vrijwilligers en hun taakgebieden.

Zet je ook in voor onze speeltuin!

Het team van vrijwilligers kan altijd versterking gebruiken. Beschik jij over voldoende enthousiasme en vind jij het leuk om je voor kinderen in te zetten? Meld je dan snel aan bij een van onze bestuursleden of via de barmedewerkers. Een mailtje sturen naar info@leidschendamsespeeltuinvereniging.nl kan natuurlijk ook.