Leidschendamse Speeltuinvereniging vanaf 1 juli 2019 rookvrij

Besluit uit de ALV

Tijdens de Algemene Ledenvergadering van 16 april 2019 hebben de leden unaniem gekozen voor het rookvrij maken van de speeltuin. Daarom zal vanaf 1 juli 2019 de speeltuin rookvrij worden gemaakt. Alhoewel dit voorstel ook al in de ALV van 2018 ter sprake is geweest, zal het nu dan ook echt invulling krijgen in dit buitenspeelseizoen 2019 door de aftrap te geven aan de invoering van een rookvrije speeltuin. Het bestuur en de vrijwilligers zullen iedereen vragen die in de speeltuin komen het terrein voortaan rookvrij te houden en zo het goede voorbeeld te geven. Hiermee willen we uw en onze kinderen beschermen tegen de verleiding van roken en het schadelijke meeroken.

Veilig en gezond

Iedereen wil dat kinderen kunnen spelen in een gezonde en veilige omgeving. Daar hoort ook een rookvrije speeltuin bij. Geen gevaar van brandwonden of kinderen die peuken oppakken en in hun mond stoppen. Daarnaast blijkt uit onderzoek dat het zien roken van anderen, kinderen aanzet om later zelf te gaan roken. Kinderen kopiëren namelijk gedrag van anderen.

Wat verandert er bij ons?

Iedereen is en blijft van harte welkom in de speeltuin. Dat geldt natuurlijk ook voor rokers. Wel is het hele speelterrein, terras en kantine van de speeltuin vanaf nu rookvrij. Wij vragen rokers hiermee rekening te houden en niet te roken op het terrein. Bij de garagedeuren, naast de fietsenstalling, waar vrijwel nooit kinderen spelen, zal het nog wel toegestaan zijn om te roken.

Heeft u vragen over dit bericht? Stel deze gerust via info@leidschendamsespeeltuinvereniging.nl.