Waarom betalen niet-leden entree?

Welkom bij de Leidschendamse Speeltuinvereniging. Niet iedereen die bij ons wil komen spelen, wordt lid van onze vereniging. Dat is voor onze vereniging geen enkel probleem, want we willen niemand tot een lidmaatschap verplichten. Echter zijn wij in ons voortbestaan wel volledig afhankelijk van de inkomsten vanuit lidmaatschapscontributies, entreegelden en consumptieopbrengsten. Als vereniging willen wij ook graag voor iedereen een laagdrempelige en aantrekkelijke speelvoorziening zijn en blijven. Daarom vragen wij van elke bezoeker die geen lid is entreegeld à € 2,00 p.p. Jong of oud, valide of minder valide, spelend of niet spelend. Voor iedere bezoeker hebben en onderhouden wij met enkel vrijwilligers voorzieningen waar ook u gebruik van maakt. Of het nu onze kantine, terras, sanitair of speeltoestellen betreft. Het collectiviteitsprincipe waar binnen deze vereniging voor gekozen is, maakt dat wij alle kosten verdelen over alle gebruikers. De vraag waarom ouders, begeleiders, opa’s en oma’s en verzorgers ook entreegeld wordt gevraagd is daarmee naar ons idee verklaard. Wij zijn absoluut geen commerciële organisatie en wij krijgen geen subsidies. Uiteindelijk komen al onze inkomsten ten bate van nieuwe, uitdagende en veilige (speel-)voorzieningen voor iedere bezoeker.

Overigens kunt u voor €40 per kalenderjaar een gezinslidmaatschap aangaan (ongeacht het aantal kinderen). Wel rekenen wij éénmalig €2,50 inschrijvingsgeld. U kunt ook altijd na afloop van uw éénmalige bezoek aan de bar alsnog een lidmaatschap aangaan, waarbij wij uw dagentree in mindering zullen brengen.

Tot slot zoeken wij altijd nieuwe vrijwilligers die mee willen bouwen aan onze vereniging. Kijkt u ook op eens onze website voor onze exclusieve ledenactiviteiten en verhuurmogelijkheden. www.leidschendamsespeeltuinverening.nl